Welcome to my blog


Having fun exploring new things every day...come have fun with me...H


Saturday, June 22, 2013

The city of Kulmbach

Spaghetti Ice Cream at the Gelateria Sanremo
 Market Square in Kulmbach
 traffic free shopping

 our traditional Bavarian dress


 lots of outdoor dining and cafes
 Doener Kebap
David's Fountain

 Kulmbach is also know as the "Beer City"
 biker friendly






 chestnut blooms
 at my sister's house


I have been waiting for that Spaghetti icecream and Doener 
for a very long time.
Both were very delicious.
We enjoyed exploring this beautiful old city
and visited the castle another day.
I was gone for too many years
and realized how much I missed it.
Home sweet home!
Will have more pics soon.
Enjoy your weekend!

10 comments:

  1. Danke für die Bilder....... Die Reise hat dich bestimmt aufgewühlt....äherzlichst
    yase

    ReplyDelete
  2. Liebe Heidi!

    Ein wunderbarer Ort!

    Nach so langer Zeit in der Heimat zu sein, weckt sicher viele Erinnerungen!

    Du hast auch einen sehr schönen Blog!
    Ich freue mich, dass wir uns nun häufiger besuchen können! :-)

    Liebe Grüße und ein schönes Wochenende
    Trix

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Heidi,
    Jess tried on a Bavarian dress during one of her travels, and it was so cute. I love the water fountain pictures. Kulmbach looks like a lovely place to visit.

    Love,
    ~Sheri

    ReplyDelete
  5. Danke liebe Heidi, dass ich dich auf dieser Stadtbesichtigung in Kulmbach begleiten durfte. Eine sehr schöne Altstadt die sehr gepflegt wirkt.

    Herzliche Grüsse und schönen Sonntag
    Elisabeth

    ReplyDelete
  6. Hej, hej
    Schön das du mich gefunden hast. Ich bleibe auch gerne hier bei dir.

    Schicke dir ganz liebe Grüsse.

    Rosamine

    ReplyDelete
  7. Herrliche Bilder aus Kulmbach, liebe Heidi!
    Ich wünsch Dir noch einen schönen Sonntag-Abend!
    ♥ Allerliebste Grüße,Claudia ♥

    ReplyDelete
  8. Hallo Heidi!
    Wundervolle Eindrücke aus Kulmbach zeigst du uns da! Ich habe gerade gegoogelt, die Stadt ist gar nicht sooo weit weg von uns und wäre direkt mal einen Ausflug wert. Vielleicht im Sommerurlaub, wir fahren wahrscheinlich eh nicht weg.

    Danke für deinen lieben Kommentar, ich komme jetzt bestimmt öfter hier vorbei!
    GLG Daniela

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails